Ako želiš saznati perspektivu poduzetništva iz još jednog iskustva, s kojim se sve izazovima možeš susresti, koji su benefiti poduzetničkog načina života i što je po meni vrlo bitno za ulogu poduzetnika, uživat ćeš u nastavku ovog blog posta!
S 1.1.2022. obilježila sam točno 6 mjeseci od otvaranja obrta te odlučila podijeliti svoja iskustva za sve one koji razmišljaju o poduzetništvu, ili već jesu poduzetnici, a trebaju znati da nisu sami u nekim situacijama.
Kako sam se odlučila za poduzetništvo
Jednostavno! 🙂
Vidjela sam da nakon full-time posla sve teže stižem raditi s klijentima i da se posao gomila. Zadnjih pola godine prije otkaza skužila sam da je pitanje trenutka kad će se to dogoditi tako da sam se već ranije počela psihički pripremati za ovu veliku promjenu.
Do prije cca 2 godine nikad nisam razmišljala da želim biti poduzetnica i imati svoju firmu. Kod mene se ulazak u poduzetničke vode dogodio istovremeno spontano i planirano. Spontano jer nisam znala da će se hobi toliko dobro razviti i narasti, a planirano jer sam ipak poduzela određene predradnje (puno razmišljanja i razgovora s drugim poduzetnicima, već 10-ak godina pratim hrvatsku poduzetničku scenu, slušam podcastove i gledam videe s iskustvima poduzetnika itd.).
Jel’ me bilo strah kretanja u poduzetništvo? Ne. Stvarno ne! Promjene su moja zona komfora i bila sam mišljenja da sam dovoljno sve istražila i pripremila teren za što lakši skok u nepoznato. Kad sam osjetila da je odluka ispravna, da totalno rezonira sa mnom i želim probati, prisutni su bili samo osjećaji entuzijazma i uzbuđenja!
Izazovi s kojima se susrećem u poduzetništvu
- Rad od doma – nije baš uvijek poticajan
- Osjećaj samoće – samozaposlena sam i radim isključivo online pa nemam kolege s kojima se svakodnevno uživo družim ili uvijek prisutnu nadređenu osobu da pitam za savjet
- Nema zagarantiranog i uvijek istog prihoda – prihodi su različiti od mjeseca do mjeseca. Zna se dogoditi da i po nekoliko dana ne sklopim suradnju pa počnu razmišljanja od toga što ne valja do toga jesam li zaista trebala ući u poduzetnišvo (zato je iznimno iznimno važan mindset!)
- Fleksibilnost – koliko god ona može biti pozitivna i dobro doći, toliko može i odmoći pa je važno biti discipliniran i biti svjestan što se događa.
Što mi se sviđa u poduzetništvu
- Dinamičnost i to što ne znam kako će mi točno izgledati dan
- Radim to što volim i volim to što radim
- Sloboda organizacije svojeg vremena
- Mogućnost izbora kad ću i koliko raditi
- Razvijanje vlastitih usluga i konstantno unapređenje poslovanja
- Biranje klijenata
- Upoznavanje i druženje s drugim poduzetnicima pa se razviju nove ideje, prijateljstva, pomognemo si i sl.
- Nemam alarm za buđenje, tj. dignem se kad se naspavam
- Nema pritiska, ponajviše oko rokova
- Puno veće uživanje u životu 🙂
Što me motivira i pokreće
Osjećaj ispunjenosti! 🙂
Sreća, zadovoljstvo i zahvalnost klijenata. Osjećaj da pozitivno transformiram živote i da sam nekome vjetar u leđa, moralna podrška, motivacija i pokretač promjene na bolje. Motivira me kad ljudi u meni prepoznaju osobu koja ih zaista čuje i primjer je da se može: zaposliti bez veze, dobiti poziv na intervju za željeno radno mjesto, raditi posao koji voliš i voljeti to što radiš, totalno promijeniti karijeru i da nikad nije kasno, imati pravo na svoje prioritete kod traženja posla…
Motivira me i pokreće kad vidim da sam kod klijenta probudila tračak nade, onu iskru u očima i vratila mu samopouzdanje i vjeru da može živjeti život kakav želi.
Koji mi je najveći uspjeh u poduzetništvu u prvih 6 mjeseci
Hrabrost da uđem u poduzetništvo! 🙂
Najveći uspjesi su mi što sam samostalno napisala poslovni plan na temelju kojeg sam dobila bespovratna sredstva od HZZ-a, te što sam sklopila suradnju s najuspješnijom i najiskusnijom svjetskom mid-market organizacijom savjetnika za spajanja i preuzimanja poduzeća. To je bilo totalno zakucavanje za kraj godine! 🙂
Kako dolazim do klijenata
Istovremeno teško i lako haha
Da objasnim: teško jer ne mogu znati tko traži posao pa da mu pristupim i direktno ponudim suradnju, a lako jer se ljudi javljaju meni zahvaljujući prepoznatljivom osobnom brandu i reputaciji koju sam stekla kroz godine.
Neopisivo je važno pažljivo i smisleno graditi osobni brand kako bi potencijalni klijenti stekli povjerenje, prepoznali stručnu osobu u nama i na kraju nam se javili za pomoć. Također, bitno je znati tko nam je ciljana skupina i kako izgleda naš idealni klijent kako bismo znali osmisliti sadržaj koji točno u srž pogađa njegov problem.
Najviše klijenata mi dolazi preko LinkedIna, zatim preko preporuka pa tek onda preko ostalih komunikacijskih kanala (web stranica, Facebook, Google…).
Neugodna iskustva
Bilo ih je par i puno sam naučila ili osvjestila s tim situacijama. Jedna je bila kad mi se klijent nakon suradnje požalio kako ne dobiva pozive na intervju pa sam kroz razgovor saznala da ne prilagođava svoju prijavu (CV i motivacijsko pismo) i javlja se na oglase kod kojih ne zadovoljava uvjete. Tu sam naučila da je određene klijente nužno educirati kako izabrati dobar oglas i više puta naglasiti da se svaka prijava prilagođava.
Druga je bila kad mi je potencijalni klijent rekao da ne treba puno raditi na njegovom CV-u i ponudio nižu cijene usluge. Itekako je u potpunosti trebao novi CV pa sam mu se zahvalila i rekla da ne surađujem na takav način (“kao na placu”, kako bi narod rekao), a onda se ispričao i zamolio za suradnju, no odbila sam. Mogu si priuštiti birati s kim ću raditi; s kakvim tipom ljudi, mindesetom koji imaju i energijom koju osjetim. I to je super!
Zadnja situacija koju ću podijeliti je najnelagodniji razgovor koji sam ikad imala. Potencijalna klijentica se derala na mene preko telefona i bila jako neugodna jer joj nisam mogla pomoći s onime za što je tražila pomoć (usluge koje ne nudim). Iskomunicirala sam joj da sam se loše osjećala i nisam zainteresirana za suradnju, a onda me, pogađate, zamolila da joj pomognem, no odbila sam i preporučila kolegu. Svi imamo loše dane i trenutke, no nisam si htjela priuštiti da se situacija ponovi. Nisam joj zatvorila vrata, već joj pružila ruku i ponudila alternativno rješenje.
Što savjetujem ako razmišljaš o poduzetništvu
Važan je mindset!
Na tebi je da ili riskiraš i skočiš na glavu ili prvo sve ispitaš i odlučiš je li to nešto za tebe. Smatram da su u poduzetništvu među najvažnijima samopouzdanje, disciplina, upornost i konstantan rad na sebi. Poslovanje će rasti onoliko koliko smo mi sami spremni i želimo rasti. Bitno je koji će biti naš odgovor na svakodnevne situacije koje nam se događaju – hoćemo li igrati ulogu žrtve ili ostati jaki u glavi i fokusirati se na traženje rješenja.
Koji su mi planovi za budućnost
Uživati u procesu! 🙂
To mi je osobno najbitnije i poduzimam sve da tako i bude. Npr. delegiram ono što ne znam raditi ili mi nije glavni dio poslovanja kako bih se više fokusirala na rad s klijentima i razvoju usluga.
U planu su i neki novi oblici usluge tijekom godine, čemu se iznimno veselim jer ih radim po prvi put, a volim izazove, nove stvari i nove ljude koje ću upoznati.
I za kraj – što je za mene poduzetništvo
Za mene je poduzetništvo sloboda i mogućnost izbora, rad po svojim pravilima, igra i zabava, kreativnost, konstantni brainstorming, maštanje, isprobavanje. Po duhu biti dijete, a po odgovornosti zrela osoba.
Napomena: za tebe poduzetništvo ne mora biti isto kao i za mene. Pronađi svoj put, svoj način i svoju strategiju. Nemamo svi istu prošlost, iste preduvjete, okolinu, način razmišljanja i ostalo. Dobro je pročitati ovakva iskustva, no na kraju krajeva slušaj sebe i napravi najbolje što znaš i umiješ!
?
Ako imaš pitanja vezanih uz poduzetništvo, želiš pokrenuti nešto svoje, a ne znaš kako krenuti i sl., piši mi na martina@biztique.hr ili u inbox na LinkedInu.