Ovo je druga od ukupno 4 ideje kojima želim pomoći svima koji razmišljaju kako pronaći posao. Radi se o istinitoj priči mojeg kolege Tomislava koji je dobio poziv na intervju na temelju prijedloga za unapređenje poslovanja. Obzirom da se pristup pokazao kao djelotvoran, red je da vam olakšam dobivanje poziva na razgovor za posao
U prošlom primjeru naglasak je bio da sam rekla poslodavcu da je njegov oglas moj posao iz snova. I dobila sam poziv na intervju unatoč tome što nisam poslala čak ni CV. Ova priča je identična – Tomislav je također dobio poziv na intervju iako je namjerno odlučio da neće poslati CV. Riskirao je i na kraju mu se isplatilo dokazati da već razmišlja kao da radi na tom radnom mjestu.
PRONAĐI POSAO KOJI VOLIŠ
Glavni preduvjet kako pronaći posao i ono što je dobro napraviti prije traženja samog posla jest da znaš što tražiš. Zato je dobro unaprijed definirati radno mjesto ili da znaš barem područje rada u kojem želiš raditi i razvijati se. Što jasniji fokus imaš, to će ti biti lakše.
Kada znaš koji posao tražiš, jednostavnije će ti biti eliminirati sve ono što te ne vodi k tvojem odabranom radnom mjestu ili području rada. Tvoj pristup traženja posla bit će efikasniji i brži jer ćeš znati gdje i kako istraživati.
Čak i ako trenutno ne znaš što te točno zanima, postoji način kako da to saznaš. Istražuj. Isprobavaj. Čitaj. Analiziraj. Razmišljaj o tome. Osvijesti svoje vrijednosti i talente. Nešto će se sigurno s vremenom iskristalizirati 🙂
PONUDI UNAPREĐENJE ILI RJEŠENJE PROBLEMA
Ovo je jedan od najdirektnijih načina kako poslodavcu pokazati da te zaista zanima određeno radno mjesto. Možeš odmah dokazati da se već vidiš kako radiš aktivnosti vezane za taj posao i daješ doprinos timu i poslovanju. Kao što se kaže, pristupom i nastupom pokaži da si već tamo gdje želiš biti.
Što je to točno napravio Tomislav?
Tomislav se htio baviti društvenim mrežama. Pronašao je oglas jednog portala za radno mjesto u tom području. Kako bi što vjernije pokazao da zna taj posao i da ga društvene mreže zaista zanimaju, dobro je istražio njihove komunikacijske kanale. U svojoj prijavi nije priložio CV.
Umjesto toga, napisao je što je do tada sve radio, kojim programima se zna koristiti i kako misli da se može unaprijediti cjelokupno područje vezano za komunikaciju na društvenim mrežama. Priložio je nekoliko objava i naveo primjere kako bi on to napravio u cilju generiranja većeg prometa i angažmana ljudi.
Drugim riječima, ono što je napravio jest da je pokazao svoj način razmišljanja i prikazao svoje znanje i iskustvo na konkretnim i postojećim primjerima. Nije dobio odbijenicu jer nije poslao svoj CV i motivacijsko pismo, već poziv na intervju. Poslodavcu se jako svidjelo što je jasno i konkretno pokazao što zna i predstavio svoje ideje, a na kraju je taj posao i dobio.
Kako i ti možeš napraviti slično?
Razmisli kako s onime što te zanima i što želiš raditi možeš doprinijeti određenom poslodavcu. To može biti:
- unapređenje postojećeg dijela procesa ili poslovanja (npr. nove ideje ili pristupi)
- ušteda (na vremenu, budžetu i drugim resursima)
- povećanje (prihoda, broja klijenata i slično)
- rješenje nekog problema s kojim se ta firma susreće.
Primjerom pokaži da već radiš na toj poziciji. Poslodavci će cijeniti tvoje ideje, prijedloge i proaktivan pristup.
Dobar primjer iz prakse: prijava za posao u Airbnb-u
Nini je Airbnb bio poslodavac iz snova. 2015. godine je na više načina pokušavala dobiti posao tamo, što kroz oglase, što putem otvorenih molbi. I nakon nekoliko mjeseci pokušaja nikako nije uspjevala.
Ono što je zatim napravila je bilo toliko drugačije da je čak pridobilo pažnju i samog CEO-a Airbnb-a. Umjesto da je pričala o svojem dosadašnjem iskustvu, prikazala je svoje znanje o putničkoj industriji, kako točno može doprinijeti Airbnb-u, i što misli da bi trebali biti tvrtkini sljedeći koraci. Kroz ovaj pristup pokazala je da se ponaša kao da već radi za njih i na koje načine doprinosi svojim znanjem i vještinama.
KAKO PRONAĆI POSAO
- Pronađi posao kojem ćeš se svakodnevno veseliti (u tom definiranju ti može pomoći udruga RADAR).
- Pokaži proaktivnost i da već razmišljaš kao da radiš na željenom radnom mjestu. Ti si sa svojim idejama već tamo.
- Pristupi poslodavcu i pokaži mu da si ozbiljan kandidat koji je već spreman raditi i doprinositi na toj radnoj poziciji.
Želim ti da probaš razmisliti na koji točno način možeš doprinijeti poslodavcu te tako pridobiti njegovu pažnju, a ako želiš imati i kvalitetan CV i motivacijsko pismo, javi mi se na martina@biztique.hr.
Ako želiš bolji posao ili više klijenata na LinkedInu, javi mi se na martina@biztique.hr
Nauči kako napisati kvalitetan CV ili korak po korak motivacijsko pismo!
Učlani se u Facebook grupu Biztique ili zaprati LinkedIn stranicu.
© Ako već kopiraš tekst, navedi i izvor biztique.hr da nisam pisala za džabe